2013
Eason, Sarah-Anne
Strategic Noise Mapping with GIS for the Universitat Jaume I Smart Campus: best methodology practices Masters Thesis
Universitat Jaume I, 2013.
BibTeX | Tags: Geographic Information Systems (GIS), noise pollution, Smart Campus, SMARTUJI
@mastersthesis{Eason2013,
title = {Strategic Noise Mapping with GIS for the Universitat Jaume I Smart Campus: best methodology practices},
author = { Sarah-Anne Eason},
editor = {Michael Gould (supervisor) and Joaquín Huerta-Guijarro (co-supervisor) and Marco Painho (co-supervisor)},
year = {2013},
date = {2013-03-01},
school = {Universitat Jaume I},
keywords = {Geographic Information Systems (GIS), noise pollution, Smart Campus, SMARTUJI},
pubstate = {published},
tppubtype = {mastersthesis}
}
2012
García-Martí, Irene; Rodríguez-Pupo, Luis Enrique; Benedito-Bordonau, Mauricia; Trilles-Oliver, Sergio; Beltrán-Fonollosa, Arturo; Díaz-Sánchez, Laura; Huerta-Guijarro, Joaquín
Aplicación móvil para la monitorización de la contaminación acústica en entornos urbanos a través de técnicas de Gamification Proceedings Article
In: JIIDE 2012: III Jornadas Ibéricas de Infraestructuras de Datos Espaciales. Madrid, Octubre 2012, 2012.
Abstract | Links | BibTeX | Tags: citizen participation, Gamification, Mobile apps, noise pollution, Participatory GIS, VGI
@inproceedings{GarciaMarti2012a,
title = {Aplicación móvil para la monitorización de la contaminación acústica en entornos urbanos a través de técnicas de Gamification},
author = {Irene García-Martí and Luis Enrique Rodríguez-Pupo and Mauricia Benedito-Bordonau and Sergio Trilles-Oliver and Arturo Beltrán-Fonollosa and Laura Díaz-Sánchez and Joaquín Huerta-Guijarro},
url = {http://www.02.idee.es/resources/presentaciones/JIIDE12/jueves/G49.Artuculo.pdf},
year = {2012},
date = {2012-01-01},
booktitle = {JIIDE 2012: III Jornadas Ibéricas de Infraestructuras de Datos Espaciales. Madrid, Octubre 2012},
abstract = {La cobertura completa de datos en entornos urbanos es crucial para monitorizar el estado del área de estudio y detectar, por ejemplo, tendencias y cambios medioambientales. Recoger observaciones de factores ambientales, como la contaminación acústica, a través de aproximaciones clásicas implica el despliegue de Redes de Sensores, cuyo coste de implantación y mantenimiento, podría ser muy alto para las administraciones locales y regionales. Por otro lado, los dispositivos móviles como los smartphones incorporan numerosos sensores, por lo que, por ejemplo, pueden tomar muestras de ruido ambiental a través de su micrófono. De esta forma, cada smartphone se convierte en un dispositivo de medición de ruido ambiental que cualquier ciudadano puede llevar en su bolsillo. En este artículo presentamos una aproximación para recoger ruido ambiental a través de aplicaciones móviles. Esta aplicación móvil se ha diseñado siguiendo técnicas de Gamification para animar al usuario a participar utilizando sus propios smartphones personales. De esta forma, se involucra al usuario en la toma y la difusión de mediciones de ruido en sus ciudades que posteriormente, otras partes interesadas pueden usar en su análisis y sus procesos de toma de decisiones.},
keywords = {citizen participation, Gamification, Mobile apps, noise pollution, Participatory GIS, VGI},
pubstate = {published},
tppubtype = {inproceedings}
}
García-Martí, Irene; Rodríguez-Pupo, Luis Enrique; Benedito-Bordonau, Mauricia; Trilles-Oliver, Sergio; Beltrán-Fonollosa, Arturo; Díaz-Sánchez, Laura; Huerta-Guijarro, Joaquín
Mobile Application for Noise Pollution Monitoring through Gamification Techniques Proceedings Article
In: Herrlich, M.; Malaka, R.; Masuch, M. (Ed.): ICEC 2012 entertainment computing, pp. 562-571, Springer, 2012, ISSN: 0302-9743.
Abstract | Links | BibTeX | Tags: Gamification, Mobile apps, noise pollution
@inproceedings{GarciaMarti2012,
title = {Mobile Application for Noise Pollution Monitoring through Gamification Techniques},
author = {Irene García-Martí and Luis Enrique Rodríguez-Pupo and Mauricia Benedito-Bordonau and Sergio Trilles-Oliver and Arturo Beltrán-Fonollosa and Laura Díaz-Sánchez and Joaquín Huerta-Guijarro},
editor = {M. Herrlich and R. Malaka and M. Masuch},
url = {http://link.springer.com/10.1007/978-3-642-33542-6_74},
doi = {10.1007/978-3-642-33542-6_74},
issn = {0302-9743},
year = {2012},
date = {2012-01-01},
booktitle = {ICEC 2012 entertainment computing},
pages = {562-571},
publisher = {Springer},
abstract = {Full data coverage of urban environments is crucial to monitor the status of the area to detect, for instance, trends and detrimental environmental changes. Collecting observations related to environmental factors such as noise pollution in urban environments through classical approaches implies the deployment of Sensor Networks. The cost of deployment and maintenance of such infrastructure might be relatively high for local and regional governments. On the other hand recent mass-market mobile devices such as smartphones are full of sensors. For instance, it is possible to perform measurements of noise through its microphone. Therefore they become low-cost measuring devices that many citizens have in their pocket. In this paper we present an approach for gathering noise pollution data by using mobile applications. The applications are designed following gamification techniques to encourage users to participate using their personal smartphones. In this way the users are involved in taking and sharing noise pollution measurements in their cities that other stakeholders can use in their analysis and decision making processes},
keywords = {Gamification, Mobile apps, noise pollution},
pubstate = {published},
tppubtype = {inproceedings}
}